Roda de Ter aprova les ordenances fiscals pel 2025

Última revisió 17-10-2024 14:16
17/10/2024

La sessió va començar amb la presa de possessió de Joan Escarrabill (ERC) com a nou regidor d’Educació, Medi Ambient i Participació Ciutadana.

El ple municipal de l’Ajuntament de Roda de Ter, celebrat aquest dimarts, ha aprovat de manera provisional les ordenances fiscals i preus públics per al 2025. L’objectiu és «garantir la sostenibilitat financera» de l’ens local assegurant que «hi ha fonts suficients per fer front a les necessitats futures», tal com va defensar la regidora d’Hisenda, Montse Garcia (IPR).

Entre els principals canvis hi ha un augment de l’Impost de Béns Immobles (IBI) en un 4,5%, canvis per simplificar l’impost sobre Construccions Instal·lacions i Obres (ICIO) o un increment en la taxa per a la retirada de vehicles abandonats o mal estacionats. L’ordenança que té un augment superior és la que regula la recollida d’escombraries, ja que tots els ajuntaments passen a estar obligats a complir la normativa europea que contempla que la taxa pagui el cost íntegre del servei (recollida, gestió, tractament...). Les ordenances van tirar endavant amb els 7 vots a favor (ERC, IPR i Sumem per Roda) i 6 vots en contra (Ara Roda, Junts per Roda, Rodem i la regidora no adscrita, Marta Pascuet).

• Per què augmenta la taxa de deixalles? Podeu ampliar la informació aquí.

JOAN ESCARRABILL PREN L’ACTA I SERÀ NOU REGIDOR D’EDUCACIÓ, MEDI AMBIENT I PARTICIPACIÓ CIUTADANA

La sessió es va obrir amb la presa de possessió de Joan Escarrabill (ERC) com a nou regidor. Substitueix a Roser Montané del grup d’ERC-Roda Republicana que en el ple de setembre va oficialitzar la seva renúncia. Això ha obligat a una redistribució del cartipàs. L’alcalde, Toni Mas, assumeix les regidories de Serveis, Règim Intern i Comunicació i deixa Educació que serà responsabilitat d’Escarrabill conjuntament amb Medi Ambient i Participació Ciutadana.

• Podeu ampliar la informació del ple a la nota de premsa adjunta. (AQUÍ)
  • Podeu veure el ple al canal de Youtube. (AQUÍ)

Imatge de la sessió del ple municipal del 15 d'octubre de 2024, a la sala de plens de l'Ajuntament de Roda de Ter, amb la incorporació del nou regidor Joan Escarrabill.