Associació Festival Audiovisual Miquel Obiols

FAMO

El FAMO és una entitat sense ànim de lucre que, nascuda el 2013 com una activitat més dins del GFR (Grup Fotogràfic Roda), es constitueix com a entitat independent –deslligada del GFR- el 14 d’octubre de 2017.

Els fins de l’associació són: Dotar als municipis de Roda de Ter i Les Masies de Roda d’una nova eina cultural que impulsi les arts audiovisuals (cinema i fotografia). Consolidar un esdeveniment cultural que sigui referència en l'àmbit dels certàmens fotogràfics i audiovisuals del país. Fomentar el gust vers les arts audiovisuals i contribuir a potenciar-ne el coneixement i la difusió. Premiar les obres dels autors que destaquin per la seva creativitat tant en el camp de la fotografia com del vídeo mitjançant un concurs. Oferir oportunitats a músics i grups musicals novells. Homenatjar Miquel Obiols i Prat.

Per aconseguir les seves finalitats, l’associació realitza les activitats següents: Un concurs anual de fotografia i vídeo en l’especialitat de selfie-autoretrat. Concerts musicals amb joves formacions que actualment s’integren a l’acte de Lliurament dels Premis del Concurs que té lloc al Teatre Eliseu a la primavera. Projecció de pel·lícules, curtmetratges i tota mena de muntatges audiovisuals, especialment de caire social, amb la participació dels seus directors i/o protagonistes, per generar debats i tertúlies. Sessions de cine-fòrum. Sessions didàctico/formatives sobre fotografia adreçades als estudiants de primària de les escoles de Roda.

Projectes immediats: En col·laboració amb l’Ajuntament de Roda de Ter, creació d’una Exposició Permanent de Projectors a la Biblioteca municipal. Amb la participació de  les escoles de Primària de Roda Mare de Déu del Sòl del Pont i Emili Teixidor i del GFRM –Grup Fotogràfic de Roda i Les Masies de Roda- instaurar a partir del Curs escolar 2021-22 el FAMOSET, un concurs de Fotografia i Vídeo per als joves escolars. En col·laboració amb l’Ajuntament de Masies de Roda, es crearà aquest estiu la Primera Mostra Juvenil de Curtmetratges oberta a la participació de joves fins a 18 anys.

També fan una crida a la participació:

"Ens agradaria especialment comptar amb la col·laboració de joves emprenedores amb iniciatives tan diverses com: Gestió Xarxes Socials, Capacitat per captar nous patrocinadors, Prendre part activament en la Junta: organització general, Difusió de les activitats del FAMO (premsa escrita, ràdio…) i Gestió Arxius del FAMO."

Última revisió 2021-06-18 12:14:05