Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
Per activitats amb llicència és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració la transmissió del títol habilitant existent.
Per activitats en règim de comunicació o declaració responsable, és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració que és el nou exercent.
En el cas dels espectacles, establiments oberts al públic i les activitats recreatives, els organitzadors es consideren titulars o nous exercents, i tal i com estableix la normativa, i resten obligats també a fer la comunicació de canvi de titularitat.
Aquest procediment davant de l’Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència, o comunicació prèvia o declaració responsable.
Amb aquest formulari no es poden comunicar els canvis de titularitat dels establiments turístics, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a:
- El transmetent ha de disposar de la corresponent llicència, comunicació o declaració responsable vigent.
- El nou titular o exercent ha de disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l’exercici de l’activitat.
- Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
- Comunicació de canvi de titularitat d'acord amb el model normalitzat.
- Declaració conjunta de la titularitat de l’activitat, signada tant per l’antic titular com pel nou, per aquells establiments oberts al públic d’espectacles públics i activitats recreatives.
Per activitats amb llicència és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració la transmissió del títol habilitant existent.
Per activitats en règim de comunicació o declaració responsable, és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració que és el nou exercent.
En el cas dels espectacles, establiments oberts al públic i les activitats recreatives, els organitzadors es consideren titulars o nous exercents, i tal i com estableix la normativa, i resten obligats també a fer la comunicació de canvi de titularitat.
Aquest procediment davant de l’Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència, o comunicació prèvia o declaració responsable.
Amb aquest formulari no es poden comunicar els canvis de titularitat dels establiments turístics, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a:
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
- Decret 112/2010, de 31 d’agost, Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives
- Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica
- Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica.
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
Per aquells establiments oberts al públic d’espectacles públics i activitats recreatives, la comunicació s’ha de realitzar en el termini d’un mes des de la formalització del canvi de titularitat. Un cop transcorregut el termini de dos mesos des de la comunicació, si no s’ha notificat que la transmissió no és procedents, es considera plenament eficaç.
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.
En el cas que s'hagi iniciat un procediment sancionador en relació amb la presumpta comissió de faltes molt greus o greus que puguin comportar la imposició de sancions no pecuniàries, en els termes establerts pel capítol V de la Llei 18/2020, de facilitació de l’activitat econòmica, amb la finalitat de garantir l'eficàcia de la resolució final, l'òrgan sancionador ha d'adoptar la mesura provisional de prohibir la transmissió de titular.
Tampoc es poden transmetre les comunicacions prèvies, ni les llicències, ni les autoritzacions, ni l'explotació de les activitats d'espectacles públics i recreatives, quan llur titular, explotador o organitzador sigui objecte d'un expedient sancionador, d'un procediment de mesures provisionals o de qualsevol altre procediment d'exigència de responsabilitats administratives, mentre no s'hagi complert la sanció imposada, no s'hagi aixecat la mesura provisional, no s'hagi resolt l'arxiu de l'expedient per manca de responsabilitats o no s'hagi acreditat suficientment que la responsabilitat en la comissió de la infracció no afecta el propietari de l'establiment o el titular de la llicència o comunicació prèvia. Tampoc no es poden transmetre les comunicacions, ni les llicències, ni les autoritzacions subjectes a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma que confirmi la comunicació, la llicència o l'autorització.
Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l’antic titular o exercent, derivades de la llicència, o de la comunicació o declaració responsable són assumides pel nou titular o exercent. En el supòsit en que no es realitzi aquest procediment de canvi de nom a l’Ajuntament, defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l’establiment o l’activitat subjecte a llicència, o comunicació o declaració responsable.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Roda de Ter és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (rodadeter@rodadeter.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. Major, 4, 8510, Roda de Ter, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Consulta prèvia de classificació de l'activitat
- Llicència ambiental (Annex II)
- Comunicació prèvia d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Comunicació prèvia d'establiments no permanents desmuntables
- Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
- Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o un espectacle o activitat recreativa
- Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis
- Llicència municipal d'establiments oberts al públic de règim especial
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
- Comunicació prèvia per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària
- Llicència d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic