Afrontem la sequera i protegim els arbres de forma sostenible

Última revisió 11-05-2023 13:24
11/05/2023

Aquests darrers anys han estat marcats per increment de la sequera i des de l’Ajuntament de Roda de Ter s'han pres mesures per salvaguardar un recurs tan valuós com l’aigua, al temps que es protegien els arbres i arbustos de la deshidratació.

Per aconseguir-ho s’han impulsat les següents mesures:

• RESPONSABILITAT: S’ha regat, només quan era necessari, tots els arbres i arbustos que ho requerien, però fent servir aigua de pou i evitant el consum d’aigua potable. Fent-ho a determinades hores també hem evitat l’evaporació a l’estiu i que l’aigua es glaci a l’hivern.
  • SOSTENIBILITAT: Seguint l’estratègia dels darrers 16 anys, s’han plantat espècies pròpies del clima mediterrani, adequades a la nostra climatologia.
  • EFICIÈNCIA: S’ha utilitzat un encoixinat amb un material orgànic, que es col·loca sobre la terra al voltant de la planta i que ajuda a optimitzar l’ús de l’aigua. També es van executant nous sistemes de reg gota a gota als arbres de nova plantació durant els primers anys.
  • ADEQUACIÓ: S’han substituït gespes per plantes entapissants resistents a la sequera, que son fàcils de mantenir, es reprodueixen amb rapidesa i moltes d’elles floreixen.
  • CONSERVACIÓ: S’han evitat al màxim les podes dràstiques, ja que els brots nous són grans consumidors d’aigua.
  • PREVENCIÓ: S’han fet les plantades d’arbres durant la tardor, per afavorir el creixement de les arrels i assegurar la supervivència durant la primavera i l’estiu.

El conjunt d'actuacions és el fruit d'un esforç continuat cap a un sistema sostenible, que ajudi a afrontar amb èxit la preservació i cura del nostre entorn i en conseqüència, assolir una millora constant dels parcs i jardins i de la qualitat de vida de tots els veïns del municipi.

Vols saber-ne més?

Per saber-ne més:

La pluja no la controles, l’aixeta sí

Imatge del riu Ter al seu pas per Roda de Ter