Roda de Ter aprova un pressupost de 5,5 milions d'euros pel 2023

Última revisió 22-12-2022 12:34
22/12/2022

L’augment del cost energètic fa que s’incrementin diverses partides de manteniment d’edificis municipals per poder assumir-ne l’augment, i les inversions se centren a instal·lar energia verda en equipaments municipal.

L’Ajuntament de Roda de Ter va aprovar el dimarts, 20 de desembre de 2022, el Pressupost Municipal del 2023 que serà de 5.534.697 euros. Aquest augmenta en un 4,2% i queda marcat per l’actual context «inflacionista», tal com va explicar l’alcalde i regidor d’Hisenda, Roger Corominas. Aquest impacte està marcat, sobretot, per l’augment del preu de l’energia i es deixa notar en diferents capítols del pressupost. D’una banda, obliga a destinar 150.000 euros més per fer front a l’augment de les despeses de gas i electricitat. De l’altra, fa una aposta en el capítol d’inversions on es destina una gran part a equipar instal·lacions municipals amb energies renovables com és la instal·lació de plaques fotovoltaiques. Aquesta aposta ha de servir «per lluitar contra el canvi climàtic i també fer viables les finances municipals» en paraules de Corominas. El pressupost va tirar endavant amb el vot favorable dels grups d’ERC i Junts per Roda, que formen part de l’equip de govern, i del regidor no adscrit Marc Verdaguer. Els regidors d’IPR i el regidor no adscrit, Albert Aguilar, hi van votar en contra.

Podeu ampliar aquesta informació i la resta de punts que es van aprovar en el ple de desembre aquí i a la nota de premsa adjunta.

Sessió plenària del 20 de desembre de 2022 de l'Ajuntament de Roda de Ter